Leos sida

Välkommen till min värld!

Paketkalender

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit hemma med feber och snorig näsa. För att muntra upp mig fick jag ett paket i en så kallad paketkalender. Kalendern har min mormor gjort och mamma hade den när hon var liten. Hon minns hur roligt det var och blev nog lite nostalgisk i morse! Det ska tydligen hänga paket i alla de små ringarna men av någon anledning så tror inte mamma att jag har tålamod nog att vänta till nästa dag... Idag fick jag i alla fall ett leksaksfår som jag genast satte igång att spika med...

Kommentarer

  • Annica säger:

    Ja visst är det spännande? Den traditionen har jag knyckt av din mormor till mina barn!

    2009-12-01 | 19:52:03
  • linda bystedt säger:

    känner lite nostalgi när jag ser den. men hade vi den inte på skolan?? minns att vi barn fick ta paket var dag..

    2009-12-08 | 21:54:07
  • Jessica säger:

    Linda: Oj det vet jag faktiskt inte. Minns bara att den hängde i trappräcket hemma på Ringvägen. Men kanske hade vi en likadan på skolan. Inte helt omöjligt.

    2009-12-08 | 22:25:31

Kommentera inlägget här: