Leos sida

Välkommen till min värld!

Tomten på berget

Kategori: Utflykter

Idag har jag varit med om ett äventyr ska ni veta. Vi åkte först till Herberth och Marianne (pappas moster) i Klutmark för att äta middag. Marianne ska sitta barnvakt åt mig i morgon så mamma och pappa hade tänkt att jag skulle få bekanta mig lite mer med henne. Vi kom ju väldigt bra överens redan i somras så mamma och pappa är inte ett dugg oroliga.

Efter middagen och ett antal besök till deras akvarium var det dags. Jag skulle få träffa tomten. Så jag, pappa, mamma och Marianne (Herberth hade försvunnit konstigt nog) åkte iväg. Högt upp på ett berg skulle han sitta och ta emot önskelistor från byns alla barn och nu fick även jag möjligheten att säga vad jag önskar mig. Till slut, sist av alla, blev det min tur. "Hej! Tonte!" Sa jag utan att blinka och pappa agerade tolk och berättade för tomten att jag önskade mig en tågbana. Sen fick jag till och med sitta i hans knä. Det fick inga andra barn...
Jag fick även en skumtomte av tomten att knapra på (den var lite frusen) men det hindrade inte mig från att säga "maka, maka, maka" (smaka) ungefär 50 gånger innan vi hunnit till bilen...

Kommentarer

  • margareta far-mor säger:

    Hej Leo! Vilka äventyr du får vara med om. Tomtegubben va jättefin, du får nog många julklappar, när du tordes sitta i hans knä.

    Modigt gjort!

    Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi får träffa dig. Vi längtar :) <3

    Kram farmor och farfar

    2009-12-21 | 13:14:35
  • Maria, Mats, Thudor och My säger:

    Hej Leo!



    Tack snälla söta för det urgulliga julkortet vi fick av dig. Vilken duktig mamma du har som pysslar så, vi är väldigt imponerad. Ditt julkort har intagit första plats på kylskåpet. Hoppas du får en härligt och vit jul med mycket paket av tomten! För visst har du varit snäll i år?



    Hälsa din underbara mamma och pappa så mycket också, och vi hoppas att även de ska få lite paket av tomten.



    Kram från Maria, Mats, Thudor och My

    2009-12-21 | 21:59:52
    Bloggadress: http://miasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här: