Leos sida

Välkommen till min värld!

Byske marknad

Kategori: Allmänt

Igår började Byske marknad. Mamma är ju uppvuxen i Byske så det blev lite av en hemvändardag för henne. Mormor och morfar hade ställt iordning en loppis i det hyreshus som de äger mitt i centrum. Mormor sålde även Marja Entrich-produkter som hon vanligtvis säljer hemifrån. Mamma hjälpte till med prissättning och försäljning på loppisen medan jag sprang runt och charmade tanter. Sprang även iväg så att mamma och de andra fick leta mig. Hade dock bara gått till ett skyltfönster med leksaker. Jag menar, man måste ju få utforska världen på egen hand nån gång också.

Mamma träffade gamla klasskompisar från grundskolan och även killen hon var kär i när hon gick på dagis, Jon. Att mamma har varit kär i någon annan än pappa låter ju helt mysko. Det kan väl inte vara möjligt?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: