Leos sida

Välkommen till min värld!

Ökande ordförråd

Kategori: Framsteg

Jag tycker om att prata. Oftast om ingenting och ibland om väldigt viktiga saker. Mamma och pappa fick för sig att de skulle räkna hur många ord jag sa på en dag. De hann dock inte med att skriva ner alla ord eftersom jag pratar så mycket och hela tiden. Men totalt på en dag så säger jag ca 80-90 ord. Lägg då till alla ord som jag redan kan så är vi uppe i minst 100. Enligt vissa barnutvecklingsproffs så ska en tvååring kunna säga ca 50 ord och jag är bara 20 månader... Ja jag vet, alla barn är olika och bla bla bla. Jag är då i alla fall väldigt glad att jag kan prata med så många ord! Och pappa är extra stolt över: Heja kå=Heja AIK!

Ett urval av alla nya ord om tillkommit sen sist:

tonte=tomte
dyssa=duscha
många
toki=tokig
botta=borsta
tännä=tänder
kaka
dissa=diska
penna
täda=städa
lossa=klossar
tätte=stjärten
mate=maten
mjöök=mjölk
moppe=moped
kote=skoter
pippa=klippa
pola=spola
maka=smaka
torro=Zorro

Kommentarer


Kommentera inlägget här: