Leos sida

Välkommen till min värld!

Fantasi

Kategori: Allmänt

Jag har livlig fantasi och ett ordförråd utöver det vanliga, i alla fall enligt mina föräldrar. Exempel:

Idag åt vi hamburgare (händer alldeles för sällan) och helt plötsligt håller jag i en delfin (fifiiin). Tyckte att hamburgaren liknade en sådan och började leka att den simmade på tallriken. Biter sen av huvudet av delfinen och utbrister: Borta!

Mamma har några sköldpaddor i keramik på vår bro. En av dessa har jag burit till infarten till huset och varje morgon säger jag: "Hejdå sköldpaddan, ses i morron".

En morgon när mamma stod framför spegeln och gjorde sig i ordning kommer jag i full fart och pussar henne på rumpan. Säger käckt: "Mammas rumpa", pekar sen på min egen rumpa och säger: "Leos rumpa, lillrumpa".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: