Leos sida

Välkommen till min värld!

Roliga uttryck

Kategori: Allmänt

Min uttrycksförmåga ökar för varje dag och ur min mun kommer ibland ganska roliga saker. Några exempel:

* Mamma berättade att det finns en bebis i hennes mage (hur nu det är möjligt) och jag började genast pussa på hennes mage och pekade sedan på naveln och sa: "Kom ut där". När sedan mormor frågade vad mamma hade i magen svarade jag: "Mat".

* I fredags när jag var hos min dagmamma Lilian tog hon på sig en jacka som jag inte sett tidigare. Jag stod och tittade på henne, nickade betänksamt och sa sedan: "Snygg jacka".

* När någon frågar om jag har bajsat sträcker jag ut armarna och säger "inge bajs, borta" (eftersom jag tycker att det är slöseri med tid att ligga på skötbordet)

* När vi var i Stockholm och bodde i fasters hus fick jag springa ute på gården utan blöjor. Helt plötsligt börjar jag säga "kissa bakåt" och pappa fattar ingenting. Jag upprepar "kissa bakåt" och han fattar fortfarande ingenting. Men när han sen går in i lekstugan hittar han ett trevligt fynd på golvet där jag har kissat bakåt (bajsat).

* När jag var hos mormor och morfar och skulle äta lunch tvärvägrade jag och började storgråta. Mormor satte då ner mig på golvet och sa att jag kunde komma tillbaka när jag gråtit färdigt. Jag gick då iväg ett tag och beklagade mig ordentligt, kom sen tillbaka, torkade tårarna och sa: "Nu jag grina färdigt" och satte mig därefter snällt i stolen och åt.

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Åh vad gullig du är! Säg åt mamma och pappa och verkligen dokumentera allt sånt där du säger så dom minns det när du blir stor! Då kommer nog du också skratta gott åt det du sagt också ;-)

    2010-08-23 | 08:31:40
    Bloggadress: http://ebba.doggyblogg.se
  • Annica säger:

    Jag gillar dig och dina uttryck!!

    2010-08-24 | 21:52:26

Kommentera inlägget här: