Leos sida

Välkommen till min värld!

Ursäkta igen...

Kategori: Allmänt

...för det långa uppehållet. Jag och mamma är i mormor och morfars stuga (med världens segaste internet, därav inga bilder just nu) medan pappa har börjat om att jobba. Mamma skulle också ha börjat om att jobba men hon mår inte så bra just nu. Hon har egentligen inte mått bra på hela sommaren. Kan ju avslöja (eftersom de flesta redan vet) att jag ska bli storebror i februari! Coolt va!? Men tråkigt att mamma mår dåligt. Tur att mormor och morfar busar med mig. Tydligen så mådde mamma ännu sämre när jag låg i hennes mage. Kan jag väl aldrig tro att jag ställt till med något sånt. Jag som är så snäll.

Innan vi åkte hit hade vi besök från Knivsta (Martin, Madde och "Malonen"). Det var mycket trevligt! Vi hann med att åka på Rallycross, bada i havet och busa på gården.

Igår åkte vi in till Umeå där jag bland annat fick en skottkärra som jag idag har kört runt med och vägrar släppa. Mamma passade på att klippa sig, köpa nya skor och nya kläder.

Förra veckan blev det båttur till stranden, skogspromenader, blåbärsplockning och mycket annat.

Jag har även blivit medveten om tandtrollen som kan komma om man inte borstar tänderna. En kväll när jag var extra tjurig och motsträvig till att borsta tänderna berättade mamma att tandtrollen kommer om man inte borstar tänderna ordentligt. Har nog aldrig gapat så stort... Och när jag sen åt välling var jag tvungen att övertyga mig själv genom att säga "trollen inte komma" minst åtta gånger. Mamma fick nog lite dåligt samvete över att ha "skrämt" mig...

Bilder kommer senare och ni får ha överseende med att det inte blir så många inlägg just nu...

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Grattis säger jag till dig också Leo eftersom jag redan grattat mamma din ;-) Såå kul!! Och den lilla parveln kommer bli lika söt som dig det är jagövertygad om. Jag är också övertygad om att du blir en bra storebror! :-)

    2010-08-10 | 17:49:26
    Bloggadress: http://ebba.doggyblogg.se
  • Johanna säger:

    STORT GRATTIS till tillökningen!!! Vad roligt!

    2010-08-10 | 19:57:59
    Bloggadress: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: