Leos sida

Välkommen till min värld!

Julafton 2010

Kategori: Högtidsdagar

Här kommer äntligen en liten sammanfattning om min julafton. Vi (jag, mamma, pappa och moster Martina) åkte ner till Järnäsklubb dagen före julafton där mormor och morfar väntade. Självklart var det jättekul att träffa dem och de hade gjort så mysigt i stugan. De hade även lagt fram en del paket som jag inte kunde låta bli. Var tvungen att fråga: "Är det julafton nu?" ungefär tvåtusen gånger.

Och nästa dag var det då äntligen dags! Vi åt först en massa mat och sen började jag vänta. För jag hade fått veta att tomten var på gång. Och när han äntligen kom var det första jag frågade: "Heter du morfar?" Men han hette tydligen Tomtemorfar vilket jag nöjde mig med. Jag fick en massa paket och hann knappt öppna ett innan jag var på nästa.

På juldagen åkte vi till farmor och farfar i Vännäsby för att fira jul med dem. En massa god mat även där och en hel del julklappar. Men det roligaste när man är hos farmor och farfar är alltid "Hubert", farmors trapphiss som jag får åka upp och ner i. Och att hjälpa farmor att styra rullstolen.





Kommentarer

  • Maegareta Ferm Far-mor säger:

    Hej Leo och alla andra i familjen.

    Du verkar haft en väldigt trevlig jul.Mycket julklappar synd att Ni inte kunde vara här till nyår och träffa jacob och Sofia med familj.Alla säger vi Gott Nytt År till Er .

    Farmor.

    2011-01-02 | 11:13:39

Kommentera inlägget här: