Leos sida

Välkommen till min värld!

Möte med tomten

Kategori: Allmänt

Idag vräker snön ner, precis som den gjorde igår. Det är på ett sätt bra för då får jag användning för min fina snöskovel. Jag hjälper så gärna till att skotta. I helgen har vi även tagit in ett träd som kallas julgran. I den har jag hängt en massa fina saker, ofta på en och samma gren.

Ikväll var jag dock med om det största äventyret av alla; jag fick träffa tomten i Klutmark. Vi hade förberett med att skriva en önskelista som jag skulle få lämna till honom och det var förstås jättespännande! Vi åt först middag hos pappas moster Marianne och hennes familj och sen var det dags. Vi gick på en stig kantad av marschaller uppför ett stort berg och där satt han och eldade och tog emot barnens önskelistor. Jag var inte ett dugg rädd och sa "God jul" och gav honom min önskelista. Han var jättesnäll, jag fick smaka godis av honom också. Och jag vågade till och med sitta i hans knä.



Kommentarer

  • Farmor Margareeta säger:

    Hej Leo.

    Vilken tur Du hade som fått träffa tomten spännande.

    Vi längtar efter Er allihop.

    Kram och puss från Farmor och Farfar.

    2010-12-20 | 16:06:25

Kommentera inlägget här: