Leos sida

Välkommen till min värld!

Tandläkaren

Kategori: Allmänt

Det är lite långt mellan inläggen nu och förklaringen är enkel. På veckorna hinner vi inte göra så mycket spännande och dessutom så hinner vi ändå inte skriva om det här.

Men igår hände i alla fall något. Jag fick besöka tandläkaren. Redan på onsdagen började jag prepareras för besöket. Vi tränade på att gapa och att säga "tandläkaren". På fredagen var det dags och jag fick då träffa mammas faster Eva-Marie som är tandsköterska här i Kåge. Hon visade alla coola saker och jag fick trycka på en knapp så att det kom ut vatten ur en kran. Tryckte så många gånger att vattnet tog slut... När det då var dags för att gapa blev jag dock lite tveksam. Jag fick låna en sån där liten munspegel och när jag fick undersöka mammas mun med den gick det bra att Eva-Marie fick titta i min mun med den sen. Allt såg bra ut men jag får tydligen inte äta russin för det är dåligt för tänderna. Typiskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: