Leos sida

Välkommen till min värld!

Markus och Maria

Kategori: Utflykter

I helgen åkte vi till Umeå för att hälsa på Markus och Maria som ganska nyligen har köpt ett hus i Djäkneböle. Där levde jag som en prins. Av Maria fick jag en massa godsaker (chips, saft, kakor och våfflor). Svårt att tro att hon är tandläkare :) Markus lät mig hjälpa till på gården. Jag fick även pyssla hur mycket jag ville med en gräsklippare vilket gjorde mig överlycklig. Åkgräsklipparen satte jag mig på det första jag gjorde men blev mycket skeptisk efter att ha fått höra den starta...

Något tråkigt hände dock under helgen. Vi gick på stan på lördagen (det var Kulturnatta i Umeå) så det var massor av folk och under vår stadsvandring tappar jag min snutte... Mamma och pappa trodde att jag skulle ha svårt att somna utan den men det gick hur bra som helst. Frågade inte ens efter den. Men sen, på söndagen, när vi kom hem till Kåge så ville jag ha den. Istället fick jag en annan "snutte" som jag genast fnös åt och kastade iväg. Nu har mamma köpt en ny, av samma kvalitet som den borttappade (som jag haft sen jag föddes) och den kallar vi nu "Labansnutten" eftersom det är spöket Laban på den. Det gick jättebra att ha den snutten istället. Tror att mamma har haft mer ångest än jag över snutten...







Jag gillar våfflor. Syns det?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: