Leos sida

Välkommen till min värld!

Andra barnet...

Kategori: Allmänt

Förlossningen

Ett barn:

- Jag höll på att svimma i duschen. Det bästa är nog om jag kan åka rullstol till BB. Är det långt från förlossningen? Då rullar vi då. Skönt att dessa 22 timmar äntligen är över. Jag vill aldrig, aldrig komma tillbaka hit.

Två barn:

- Jaha, det var det. 35 minuter blankt, va? Ge mig honom är du snäll. Nej, vi kan gå till BB. Inga problem. Ja, jag hittar. Tack för i dag!

Säkerhet

Ett barn:

- Jag tappade en pärla på golvet och har letat i tre timmar nu. Men jag kan inte hitta den. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har jätteångest!

Två barn:

- Vad tuggar du på lilla gubben? Får jag se. En bit plast, jaha. Är det gott, min älskling?

Foton

Ett barn:

- Hämta kameran! Hon gör det där konstiga ljudet där hon skrattar som en delfin!

Två barn:

- Är det så viktigt med bilder egentligen? Vi kommer väl ihåg hur han såg ut som bebis. Vi är väl inte senila heller.

Stresstålighet

Ett barn:

- Men herregud! Ska man inte kunna se en film ifred utan att hon ska vakna hela tiden? Det kan inte vara meningen att det ska vara såhär!

Två barn:

- Åker du och handlar medan jag ger dem lunch? Jag har inte hunnit skriva lista. Får sms:a den. Kan du slänga i en tvättmaskin innan du går? Vi har inga lakan kvar alls efter magsjukan. Vad sa du? Jag hör inte för allt skrik. Vill du något så skicka sms från affären.

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Haha!

    2010-11-09 | 20:48:18
  • Sara säger:

    Ligger säkert en hel del sanning i detta! Och gissa hur det blir om man får tre barn! =)

    2010-11-12 | 08:25:06

Kommentera inlägget här: