Leos sida

Välkommen till min värld!

Weekend i Luleå

Kategori: Utflykter

För att hitta på något lite annorlunda en helg så bestämde sig mamma och pappa för att vi skulle åka till Luleå på en liten minisemester. Vi började med att besöka Teknikens hus på lördagen.

Här finns en massa olika grejer som man får prova på och experimentera med. Man får göra sitt eget papper i ett minipappersbruk, prova på att "spränga" i en gruva, se hur det går till i ett sågverk, köra radiostyrda båtar, sitta i en cockpit på ett flygplan och mycket mer. Men det allra bästa enligt mig var självklart att få prova sitta i ett lok och köra ett eget tåg. Fatta så himla coolt! Jag provade även på att köra skotare, en skogsmaskin alltså. Det var också kul men inget går upp mot loket. INGET! 
 
Jag och mamma såg även en film i kupolen. Filmen var animerad utspelade sig under vattnet på ett korallrev och det var som att vara under vattnet då filmen visades i hela kupolens tak. Det var väldigt spännande och särskilt när det blev "bulkanutbrott."

Efter besöket på Teknikens hus åkte vi till "botellet", Elite hotell, där vi skulle sova. Vi åt middag på en thailändsk restaurang med fantastisk mat och sen myste vi på hotellrummet tills det var dags att sova. Söndagen startade med en härlig hotellfrukost och sen rusade mamma ut på stan en kort sväng. Då jag tryckt i mig en hel del plommon och aprikoser till frukost var min mage...i olag kan man säga. Annars hade vi på vägen hem tänkt bada i Piteå men det får bli en annan gång. Men annars var det en alldeles perfekt helg!

Kommentarer

  • Margareta Ferm farmor säger:

    Hej! Vilken toppenhelg ni ska ha haft! Jag har nästan lust att få fara på teknikens hus jag med. Prova att köra lok.

    Puss och kram från farmor och farfar

    2012-02-02 | 14:04:01
  • mormor säger:

    Tänk att du Leo fått köra lok. Det har morfar och jag aldrig gjort. Undrar hur fort du körde?? Man får väl inte köra hur fort som helst? Nästa gång kanske jag kan följa med.

    Kramar till dig och Tova.

    Mormor

    2012-02-05 | 14:06:03

Kommentera inlägget här: