Leos sida

Välkommen till min värld!

Oj

Kategori: Allmänt

Vad länge sen jag skrev nu. En förklaring är att det har varit en sjuuuukt stressig vecka för mamma så att hon har varit helt död på kvällarna. Men nu har hon fått vila upp sig medan jag och pappa har varit hos farmor och farfar i Vännäsby.

Vi har en del musikinstrument här hemma, bland annat ett litet elpiano och en blockflöjt. Jag brukar spela på pianot samtidigt som jag sjunger. Blockflöjten blåser jag i och petar lite på måfå på hålen. Innan vi åkte till Vännäsby utspelade sig följande:

Jag ger mamma blockflöjten och säger: Spela.
Mamma börjar spela. Jag sjunger "bä bä bita lamm..."
Mamma: Jag kan inte mer.
Leo: Joo, prova.
Mamma spelar men inte så fint...
Mamma: Men jag kan inte.
Leo: Mamma kan.
Mamma spelar "Blinka lilla stjärna" istället, som hon kan.
Leo: Nää. Och tar flöjten själv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: