Leos sida

Välkommen till min värld!

Talför

Kategori: Allmänt

Jag pratar bara mer och mer, vilket förstås är helt naturligt. Jag säger tydligen en hel del som gör att mamma och pappa antingen skrattar, pussar mig eller bara tittar på mig som om jag vore från en annan planet. Några exempel:

En morgon när jag och mamma skulle åka till mormor och morfar så noterade jag: "Det är rosa på himlen, mamma. Jättevackert är det."

Idag när jag och mamma var ute och jag cyklade på min trehjuling "råkade" den välta och alla kottar som låg på flaket hamnade på marken. Jag sprang glatt därifrån så mamma plockade upp kottarna och la dem på flaket igen. Jag kom tillbaka när hon var färdig och jag märkte att hon var lite trött så jag sa: "Tack mamma, det var jättesnällt".

Ibland när jag tycker att mamma eller pappa har fel kan jag utbrista: "Dumheter" och fortsätta med det jag inte får göra.

Grattis igen!

Kategori: Allmänt

Men den här gången till Jesper, ännu en kusin till mig, som fyllde 18 år i söndags! Vi ses på lördag och då ska du få en stor blöt puss av mig!

Grattis i efterskott!

Har ju glömt att lägga in en grattishälsning till min fina kusin Moa som fyllde 14 år i lördags! Stort grattis från mig (och mamma och pappa). Du är jättemysig! Puss!

Favortisångerna just nu

* A ram-sam-sam (med rörelser) -- Lärde jag mig på minidiscot på Rhodos
* Här kommer Pippi Långstrump (dock bara vissa utvalda delar)
* Thomas Tåget-låten (kan faktiskt nästan hela texten)
* Lille Katt

Har även fastnat för denna sång som mamma av en slump hittade på Youtube. Har även tagit efter hundens dans då han klappar sig själv på rumpan. Det visade jag även upp på scen för fullsatt publik på Rhodos...

Mammas mage

Kategori: Allmänt

I den finns det tydligen en bebis och inget annat. Trodde ju att det var något helt annat. Men att den ska komma ut genom naveln håller jag fast vid. Har försökt lyssna om den säger något där inne men jag har bara hört att den gråter... Mamma säger att den simmar runt därinne och äter samma mat som mamma. Låter ju helskumt. Och den sparkas tydligen också. Vet den inte att man faktiskt inte får sparkas? Måste ta ett snack med den vid tillfälle. Har i alla fall sagt "hej" genom naveln och pussat på magen flera, flera gånger så bebisen måste ju veta att jag finns här ute och väntar.

Humörsvängningar

Och inte kan jag skylla på övergångsåldern heller. Joo kanske övergången mellan 2 och 3 år. För ena stunden kan jag ligga stilla och mysa och pussas oavbrutet. Jag lyssnar vad mamma och pappa säger, jag äter upp maten och är så beskedlig. Men i nästa stund så är det som att något bara exploderar inom mig och jag måste skrika, lägga mig på golvet, vägra äta, gråta utöver mig, slänga saker i golvet, springa iväg, riva sönder nåt osv.

Mamma och pappa blir tydligen ganska less på detta, men jag kan liksom inte hjälpa det. Måste ju uttrycka vad jag tycker och känner. Och det är faktiskt inte så lätt när man inte kan prata riktigt ordentligt än... Det måste de ju ändå fatta.

Utflykt

Kategori: Allmänt

Igår åkte vi på utflykt till Gomtjärn, en liten sjö som ägs av Skellefteå Kraft. Där hade pappa tänkt att vi skulle grilla, fiska och mysa. Tyvärr så blåste det typ orkan så det gick knappt att göra eld men till slut så fick vi i alla fall grilla lite korv och pinnbröd, fast pappa tappade nästan alla sina korvar i elden. Klant :)

Innan vi åkte hem gjorde vi en riktigt spännande grej - vi gick in i en gammal järnvägstunnel. Pappa berättade att min stora favorit Thomas Tåget (ett barnprogram för er som inte vet det) hade haft sitt garage i tunneln men att han nu hade flyttat ut. Spelade ingen roll vem som hade bott där, tyckte det var superläskigt ändå, trots pannlampa och allt...

Rhodos

Kategori: Stora händelser

Här kommer några bilder och lite om vad vi har gjort på Rhodos.

Det var väldigt spännande att åka flygplan och det fanns jättemånga knappar man kunde trycka på.

Första dagen spenderades mestadels i poolen. Här tillsammans med mormor och morfar.

Passade också på att flörta lite med alla tanter som inte kunde motstå min charm. Jag har nog aldrig blivit så uppmärksammad som under denna resa...

På stranden kunde man kasta sten.

Hela familjen på väg till middag.

Jag och kusin Rasmus. Även kallade småraggarna.

Shejkar loss på minidiscot som anordnades på hotellet. Försökte hänga med i rörelserna som ledaren visade med varierat resultat :)

Det ska börjas i tid... Men det är faktiskt bara kusin Hannah så det var nog inte så farligt.

En dag besökte vi vattenparken i Faliraki. Ett jättestort ställe med massor av vattenrutschkanor och ett särskilt ställe med ett stort skepp för oss mindre.

Här åker jag och kusin Moa "Lazy River". Mycket mysigt!

Innan vi åkte till Rhodos sa jag att det jag skulle göra var: Bada och äta glass. Det löftet höll jag.