Leos sida

Välkommen till min värld!

Pappa!

Kategori: Allmänt

Måste be pappa om förlåtelse. Har ju inte skrivit nåt om att han fyllt år. Fast han ville i och för sig inte att nån skulle veta att han blev så gammal som han blev. Han är ju faktiskt 37 år äldre än mig. Och det är ju ganska mycket :) Hur som helst så fick han fika på säng och sång av hela familjen. Jag gav honom en fin teckning där jag ritat en delfin, en sol och skrivit Leo alldeles själv. Mamma hade gett honom ett presentkort på en luftballongsflygning några dagar innan men den skulle inte ske förrän vid ett senare tillfälle.

Dagen efter kom Rasmus och hans familj och uppvaktade med en Global kökskniv som pappa blev jätteglad för. Av faster Anki och Dag fick han levererat en stor korg med frukt, kex och ost. Av mormor och morfar fick han en trikeflygning (som ännu inte blivit av) och ett bidrag till vår framtida resa till Sri Lanka. Av farmor och farfar fick han två kubik ved som ska värma skönt i vinter.

Så, pappa, vill avsluta det här inlägget med att säga att du är en jättebra pappa och det är så kul när vi leker och busar. Jag älskar dig!

Citat Leo

Kategori: Allmänt

Leo: Har du en bebis i magen mamma?
Mamma: Nää. Tycker du jag har stor mage?
Leo: Nää men du har så höga bröst.

Blixten Maskin

Kategori: Allmänt

I söndags så åkte jag och mamma på en lite utflykt bara jag och hon. Vi gick på bio! Jag gillar ju Bilar-filmen och Blixten Maskin (Mcqueen) så det var väldigt kul att få se den. Tyckte jag i alla fall till en början. Sen blev det lite läskigt och då ville jag gå hem. Men jag gömde mig bakom mammas arm och då gick det bra. Och jag fick ju äta popcorn och godis. På en söndag! Bara det var ju en stor grej!

Kärlek

Jag har börjat leka väldigt mycket med granntjejen Nova som bor mittemot. Vi springer mellan varandra mest hela dagarna. Superbra tycker våra föräldrar! Idag utspelade sig följande dialog:

Leo till Nova: Kan inte du stanna och äta midda me oss?
Nova: Nää jag ska till mormor och morfar.
Leo: Men jag älskar ju dig...

Lillasyster

Kategori: Allmänt

Titta gärna in på Tovas sida också! Där finns mer bilder.

Järnäsklubb 1-9 augusti

Efter Granbergsträsk-vistelsen begav vi oss söderut till mormor och morfar i Järnäsklubb. Vi har njutit av fint väder, blåbärsplock, surströmming (som även jag äter), mete i Fårskärets hamn och besök av Ingrid och hennes familj. Ingrid och jag lärde känna varandra när vi bodde i Umeå. Våra föräldrar gick i samma föräldragrupp nämligen.

Jag har också övervunnit min hundrädsla (som jag fick då mammas farbrors hund högg efter mig en gång). Moster Martina har också varit i stugan med hunden Aki som hon är hundvakt åt just nu. Jag fick lära mig kommandon som sitt och ligg och gav hunden kex medan jag sa "duktig tjej".

Mamma och pappa fick en kväll för sig själva och åkte in till Umeå för att äta middag med Ingrids mamma och pappa och sedan gå på bio.

Bröllopsfest nr 2

Kategori: Allmänt

Mamma och pappa valde att bara bjuda sina allra närmaste vänner på sitt bröllop. Istället hade de ytterligare en fest för pappas släkt som vi umgås en del med och särskilt under sommaren och påsken. Så den 30 juli serverades det smörgåstårta och gräddtåra i Granbergsträsk och trots dystra prognoser och mörk himmel på förmiddagen så sprack det upp precis kl 15 så att kvällen blev solig och varm.

En gädda i mjärden!!!

Plask med tremeningen Bianca som annars bor i Stockholm.

Lycksele djurpark 20-21 juli

Kategori: Utflykter

Efter allt ståhej med bröllopet så kände vi att det skulle vara skönt att komma bort ett tag. Sagt och gjort så åkte vi till Lycksele på en tvådagars vistelse med boende på hotell Lappland. Första dagen gick vi så klart i djurparken och såg björn, varg, säl, utter, ren, älg och myskoxe. Väldigt spännande var det. Jag fick även klappa getterna och kolla på fiskar. På vägen hem till Kåge passerade vi Kusfors där det finns ett gammalt ånglok från 1920-talet. Jag som älskar tåg blev alldeles stum...

Mys på hotell Lappland

Det fanns även en stor lekpark med bland annat denna som var som en riktig grävmaskin. Hade svårt att få pappa därifrån så att jag fick köra.

Ångloket i Kusfors.

Ber om ursäkt

Kategori: Allmänt

Jag har inte skrivit nåt intressant på väldigt länge. Har två förklaringar till det: Vi är i Järnäsklubb och vi har inte tid att sitta framför datorn. Men det ska bli bättre, lovar.

Bilder!

Här finns mer bilder från bröllopet!