Leos sida

Välkommen till min värld!

Min sommar!

Kategori: Allmänt


Vi firar midsommar i Granbergsträsk och passar samtidigt på att uppvakta farmor som fyller....många år.
Hon får en dag i Bjuröklubb med mat och dryck och trevligt sällskap.

 
Vi åker sen ner till Järnäsklubb och mormor och morfar som ska vara grodyngelvakter medan vi åker söderut till Sundsvall.

På vägen stannar vi i Rövarbyn vid Skuleberget. Där finns dessa roliga båtar.

Och elbilar!!!

Och THOMAS TÅGET! Lyckan!!!!
Väl i Sundsvall myser vi på hotellet, äter gott på restauranger och badar på Himlabadet (äventyrsbad)
Ett snabbt stopp på det blåa huset med de gula bokstäverna (IKEA) görs också.
På väg norrut igen så passar vi på att åka ut till Ulvön.
 
Det är lite blåsigt och guppar en hel del på vägen ut men det gick bra ändå!

Tillbaka i Järnäsklubb. Men här gör vi en utflykt till Bjurholm och Älgens hus. Där får vi klappa små älgkalvar.

Och sitta på en RIKTIG älg! Hur tufft var inte det då??
Vi gör mysiga skogspromenader och hittar dessutom en död ringmärkt havsörn som senare hämtas av polisen.

Jag får också träffa mina tremeningar Alfred och Markus som bor i Skåne.
 

Väl hemma så åker vi till Svansele Vildmarkscenter för att träffa kusinerna Jacob och Sofia och Faster Anki från Stockholm. Pappa är i fjällen med sin kompis Martin.

Där får jag köra fyrhjuling för första gången och jag måste säga att jag är en naturbegåvning med motordrivna fordon.

Fika i Kusfors och en titt på det gamla ångloket.
Kusinerna!
 

Vi bjuder farmor till Bjuröklubb!

Pappa och Martin har kommit hem från fjällen och Martins familj kommer och hälsar på hos oss. Vi åker till Lilleputtlandet men väljer sommarens kallaste dag...
 
Lugnet och värmen hittar vi i Granbergsträsk!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: