Leos sida

Välkommen till min värld!

Mamma firas och fångar firrar

Kategori: Fest

Nu har vi just kommit hem från en heldag med äventyr. Mamma fyllde ju 30 år en dag efter att jag föddes så hon har egentligen aldrig fått fira sin födelsedag men idag var det dags! Så hela familjen Marklund åkte norrut och mamma förstod ingenting. Vi hamnade i alla fall till slut på en båt som skulle ta oss ut i Piteå skärgård, nämligen till Pite Rönnskär, en vacker liten ö 45 minuters båtfärd från fastlandet. Där åt vi lunch (fast jag sov). Mamma och de andra gick upp i ett fyrtorn och jag tror att mamma fick lite svindel.

När vi åter kommit på fastlandet åkte vi till Jävrebodarna där mamma och mormor fick fiska. Och där kan man snacka fisk. Kolla in storleken! Den är ju större än jag! Sen blev det middag hos min morbror. Nu är vi alla ganska trötta men det har varit en härlig dag! Mamma tackar så mycket för firandet!




 

Kommentarer

  • Moster säger:

    Väldigt trevligt att få vara med på din första båttur. Hoppas vi blir bjudna på fisken din mamma fick! Kram kram

    2008-07-15 | 16:20:16

Kommentera inlägget här: