Leos sida

Välkommen till min värld!

Per Leo Napoleon är mitt namn

Kategori: Högtidsdagar

Så kom den då, dagen då jag skulle bli döpt. Mamma och pappa har planerat, fixat och donat och allt gick helt fantastiskt bra! Eftersom jag visste att de skulle klara det hela galant så kunde jag slappna av, njuta av dagen och bara vara! Dopklänningen som jag hade på mig användes första gången 1937 då min mammas moster döptes. Sen har alla i släkten döpts i den och nu var det min tur! Namnen på alla som haft den är inbroderade längst ner på klänningen. Vilken tradition att föra vidare!

I kyrkan sjöng och spelade Karin Lind och Peter Löwgren, professionella musiker. Peter är mammas kompis sen långt tillbaka. Väldigt bra med sånna kompisar tycker jag! Mamma hade valt låtarna "Handens fem fingrar" och "Circle of life" och Karin och Peter gjorde verkligen det bästa av dessa låtar! Tyckte att jag såg en tår hos en och annan... Pappa läste en tackbön och mamma läste dikten "Hjärtans allra käraste barn". Hon började gråta men det gjorde ingenting. Jag vet ju att det är tårar av glädje för att hon har fått mig, världens bästa bebis! Dopfikat hölls i caféet på Morö Backe kyrka. Jag sov största delen av tiden medan gästerna åt sig proppmätta på smörgåstårta, sommartårta och en massa kakor. Tack alla ni som kom och delade den här dagen med mig och min mamma och pappa!

 Fina jag!

 I kyrkan        
    
Här serveras kaffe och smörgåstårta.    Presentbordet

 
Här öppnar mamma och pappa MINA paket. Vilken fräckhet!

Här är alla gästerna!
Herberth, Marianne och Hanna Lundkvist (numera Burman) Pappas moster, morbror och kusin. Milan, Linnéa och Ella Oreskovic Martina, Jonas och Jesper Stenberg Ann-Kristin, Jakob och Sofia Littorin. Min faster och kusiner. Laila, Jens, Hanna, Moa och Rasmus Marklund. Min morbror, moster och mina kusiner. Kenneth Vikström (pappas kusin)  Mattias, Åsa, Tilde och Joel Hedlund. Herbert, Margareta och Birgitta Ferm.  Thyra Vikström, min farmors mor. Mormor och morfar

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Stort Grattis Leo på dopdagen! Du var superfin och dina föräldrar med!



    Kram Ingrid och Sara

    2008-07-13 | 21:25:03
  • Matilda säger:

    Det ser ju jag det att du fixade det där galant Per Leo Napoleon. Det är konstigt med dig, du kan så mycket, ja när jag tänker efter så kan du nog allt, som Lotta på Bråkmakargatan skulle säga ;-) Vad härligt att det blev en bra och lyckad dag för er alla.

    2008-07-14 | 05:22:24
  • Anonym säger:

    Du gjorde det kanonbra, lill prinsen!

    Tack för att vi fick vara med!! Kram dina största kusiner

    2008-07-15 | 16:22:41
  • Leo himself säger:

    Tack så mycket för gratulationerna! Och tack alla ni som var med!

    2008-07-22 | 11:08:20

Kommentera inlägget här: