Leos sida

Välkommen till min värld!

Ekorrar, sälar och smultron

Kategori: Utflykter

Så då har vi lämnat Järnäsklubb för den här gången och mycket har hänt ska ni veta. Ni minns att jag skrev om ekorrfamiljen som bodde på vinden. Mormor och morfar har gjort allt för att vräka dem men det gick inte så bra. En ekorrunge har till och med hälsat på inne i stugan. En kväll var mamma och pappa ute och fiskade på havet och då såg de tydligen en säl. Hoppas att jag får se en jag också någon gång!

 

Pappa har sågat ner en massa träd med en grej som lät jättehögt så därför har han några konstiga saker att ha på huvet. Jag fick också några och det är ingen mössa. Jag fattar inte riktigt varför jag ska ha dem, men tyst blev det.
 

Jag har även fått ligga naken på altangolvet och det var givetvis superhärligt! Nu kan jag lyfta huvet ännu högre. Kolla!

  

Jag har lärt mig klockan också! Eller åtminstone lärt mig att titta på den.

Jag fick smaka mitt allra första smultron. Visste inte riktigt hur jag skulle göra för att få ner det i magen så det mesta kom ut igen.

Mamma och pappa tog en lång promenad till hamnen i Järnäsklubb där de har ett café. De trodde nog att de skulle hinna tillbaka till stugan innan jag skulle äta men jag bestämde mig för att jag var hungrig innan dess så mamma fick mata mig på en sten i skogen. Det gick bra det också.

 

Nu är vi i Skellefteå för att gå på bröllop! Det blir nog riktigt skoj för jag kommer att få träffa hela pappas släkt! De är så många så det blir nog svårt för mig att hålla koll på vem som är vem. Jag håller mig nog till dem i min egen ålder. Jag har förresten skrattat högt för första gången! Mamma och pappa blev alldeles till sig. Fattar inte vad som var så märkvärdigt med det? Jag är ju bara glad...

Kommentarer

  • Maria B säger:

    Vilken underbar bild med dig och mamma på en sten mitt i skogen! Nöden har som sagt ingen lag! Hoppas på att få se dig igen snart!

    Kram Maria B

    2008-07-08 | 09:55:28

Kommentera inlägget här: