Leos sida

Välkommen till min värld!

27/3 2008 Hej världen!

Kategori: Allmänt

Klockan 18.18 börjar livet då jag pluppar ut på Umeå förlossningsavdelning. Mamma och pappa gråter ikapp och jag måste skrika lite grann för att de verkligen ska fatta att jag faktiskt har kommit till världen. Det var givetvis en pärs att födas men mamma klarade sig utan bedövning så jag är ganska pigg och alert nu. Mamma är också ganska pigg. Det tog ju bara sex timmar med riktigt ordentliga värkar.

Jag får ligga på mammas varma mage ett tag och jag börjar då känna ett behov av att få nåt i magen. Så jag åtgärdar snabbt problemet och söker mig uppåt. Sen får jag vara hos pappa ett tag och jag passar då på att bajsa på honom... Strax efteråt tar en annan tant mig och lägger mig naken på en våg. Huu så kallt! Men jag väger 3300 g. Sen sliter och drar  hon i mig och det verkar som att jag är 51 cm lång. Jag är tydligen "en stor kille"!


image1



Mamma pigg igen en timme efter att jag kommit till världen.

 
Första gången hos pappa!


Efter att mamma och pappa fått äta lite åker vi upp till ett ställe som kallas BB. Där får jag och mamma vila men pappa måste åka hem men jag tror att han tyckte det var ganska skönt och komma hem och vila...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: