Leos sida

Välkommen till min värld!

Mammas ordlista

Kategori: Allmänt

BABY: Pappa när han är förkyld.
DRÄGLANDE: Hur barn som får tänder tvättar sig om hakan.
ENERGI: Något som barn men inte föräldrar har i överflöd.
FAMILJEPLANERING: Konsten att sprida ut barnens ålder så du håller dig på kanten till ekonomisk ruin hela tiden.
FLASKMATNING: Ett tillfälle för pappa att också gå upp två på natten.
FLYGPLAN: Något mamma härmar för att få mig att äta något som jag egentligen inte gillar.
FÖRE FÖDSELN: När mammas liv fortfarande var något sånär hennes eget.
FÖRNAMN: Vad mamma kallar mig när hon är arg på mig.
HEMBAKAT BRÖD: Se ÖNSKETÄNKANDE.
HÄNDER: En sorts avtryck som dyker upp överallt.
MATTA: Dyrt, exklusivt golvskydd som används till att förvara smulor i
OCEAN: Hur badrumsgolvet ser ut efter mitt kvällsbad. Inkluderar gummiankor, högar med våta handdukar samt vispar.
SKRYT: Ett barn som är mer talangfullt än jag.
VUXNA: En slags människor som mamma längtar efter att tala med efter att ha tillbringat otaliga timmar med att ha talat med mig.
VÄGGAR: Fast anordning för test av vaxkritor och pennor.
XYLOFON: Litet musikinstrument, designat för att underhålla oss småbarn som äger en förmåga att koppla bort hörseln. Detta trick behärskas dock inte av föräldrar.
ÄPPLE: Näringsrikt mellanmål eller dessert som jag gärna byter bort mot kakor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: