Leos sida

Välkommen till min värld!

AF

Kategori: Allmänt

Idag har jag och mamma än en gång varit in till stan. Den här gången skulle mamma träffa en tant på arbetsförmedlingen. För nu är det snart dags för mamma att börja jobba. Tyvärr så har hon ju inget jobb att komma tillbaka till men hon kommer säkert att hitta nåt. Mamma tycker det är otroligt inhumant av AF att begära att man ska flytta från barn och familj för att få ett jobb. För att slippa det måste man i stort sett vara ensamstående med ett barn som kräver ens tillsyn dygnet runt (typ funktionshinder). Vi får sannerligen hoppas att mamma hittar ett jobb här. Hon får ju inte flytta ifrån mig...Hur som helst så var det väldigt tråkigt på det där stället men jag belönades efteråt med lunch på restaurang. Mums!

Senare började mamma pyssla igen (ovanligt...) och den här gången sydde hon sängkappor till två nyinköpta sängar som ska tjäna som dagbäddar ute på altanen. Det ska tydligen bli någon slags relaxhörna i ena hörnet av den gigantiska altanen. Det blir nog bra, då kan jag ligga där och titta i alla mina böcker!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Nej AF är verkligen inget ställe som man längtar till. Tur Leo att du drog med dig mamma på stan och åt mat efteråt....man blir alltid lite lätt deprimerad när man besöker det där stället.

    Lycka till mamma i jobbsökandet, nu har vi en fantastisk sommar framför oss! Kommer snart på besök igen!

    2009-06-04 | 15:39:45

Kommentera inlägget här: