Leos sida

Välkommen till min värld!

Granbergsträsk

Kategori: Utflykter

Jag har ju förresten glömt att berätta vad vi gjorde förra helgen! Då åkte vi till Granbergsträsk där pappa skulle hjälpa sin morbror med att dra el. Då hade det precis snöat jättemycket så jag och mamma var ute och busade i snön medans pappa jobbade. Det var ju jätteskoj! På vägen hem var det däremot mindre skoj...

Pappa skulle hämta sin nya bil i Stavaträsk så mamma körde egen bil hem. I en korsning ser hon plötsligt en bil som står halvvägs ner i diket och föraren vinkar att vi ska stanna. Han behöver någon som kan putta på honom så att han tar sig upp. Som tur var stannar ännu en bil för jag tror inte att mamma hade orkat putta själv. Efter detta kör mamma om möjligt ännu försiktigare och tur det. För plötsligt rusar en älg upp på vägen och när bilen väl stannat så skiljer det kanske 3-4 meter mellan bilen och älgen. Tur att mamma körde så sakta...

Kommentarer

  • Farmor Margareeta säger:

    Hej Leo!

    Farmor skulle velat vara med, och leka i snön i Granbergsträsk.

    Men vi kommer ju när det blir jul, hoppas jag.

    Puss o kram/Farmor

    2009-11-16 | 12:57:39

Kommentera inlägget här: