Leos sida

Välkommen till min värld!

Nya uttryck

Kategori: Framsteg

Jag är ju som sagt en väldigt pratsam kille och det kommer ganska roliga saker ur min mun, enligt mamma och pappa. Här kommer några smakprov.

Krasch: Sas senast idag när pappa körde fast med skotern.
Maka till: När något är extra gott så vill jag smaka lite till.
SAAB. Usch! : Som jag berättat tidigare är jag nu omprogrammerad att inte tycka om SAAB.
Heja kåkå : Heja AIK!
Tooort: När något är väldigt stort så visar jag med händerna över huvudet.
Akta tårna: Sägs så fort vi gör något spännande, typ öppnar ugnsluckan.
Beemoll: Ett försök att säga "Beemer" = BMW
Aj! : Jag vet inte riktigt när man ska använda ordet aj så jag säger det mest hela tiden.
Kolla bajs, mycke bajs : Behöver ingen närmare förklaring.
Mäh! Båtta! : När något försvunnit eller när jag inte hittar det jag söker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: