Leos sida

Välkommen till min värld!

Påsk!

Kategori: Utflykter

Påskhelgen har bjudit på makalöst vackert väder och vi har passat på att vårstäda på gården. Jag har hjälpt till med både lövräfsning och vedklyvning. Har kört min skottkärra som en vettvilling runt gården. Kissade även ute i det fria för första gången för "så gör pappa".

På långfredagen åkte vi till Granbergsträsk där pappas släkt samlas varje år till påsk. Där fick jag träffa många av mina tremeningar och vi busade allt vad vi orkade. Hittade även ett fint dike där jag geggade ner mig ordentligt. Alltså, en helt underbar påsk! Och den avslutades på bästa tänkbara sätt med att jag fick handla från glassbilen!


Pappa och jag klyver ved.


Jag och Philip bär "stockar".


Med varierande framgång.


Då är det skönt med en sagostund. Pappas kusin Linnéa läser för oss.


Mangoglass är gott!

Kommentarer

  • margareta ferm säger:

    Hej Leo.

    Farmor skulle gärna varit med till Granbergsträsk.

    Men det är ju snart sommar och då kommer jag också.

    Puss och kram Från Farmor och Farfar.

    2011-04-28 | 17:50:22

Kommentera inlägget här: