Leos sida

Välkommen till min värld!

Hej!

Kategori: Allmänt

Tänkte att jag skulle presentera mig själv och lånar därför brorsans blogg för ändamålet.

Jag heter Tova (i alla fall säger mamma och pappa det. Brorsan kallar mig Moa ibland så jag blir lite förvirrad...)
Jag föddes söndagen den 13 februari kl 06.33 på Skellefteå lasarett efter ungefär två timmar av förlossningsarbete. Hon som hjälpte mig till världen heter Ingrid Olofsson och hon var jättesnäll. Jag vägde 3205g och var 50 cm lång.

Mitt första besök på BB var förstås storebror i sällskap av mormor och morfar under måndagen. Vi kom hem tisdag eftermiddag och i huset väntade storebror, mormor och morfar med middag, tända ljus och blommor. Mysigt var ordet!

Just nu trivs jag med tillvaron och äter rätt ofta. Tycker om att bli ompysslad av storebror som mer än gärna håller i mig. Huvudsysslorna är att äta, bajsa och sova. Jag sover även som en stock under natten. Fyra nätter i rad har jag sovit i sex timmar vilket gör att mamma och pappa är jättepigga på dagarna vilket är jättebra!

Idag fick jag mitt första bad och jag njöt verkligen av det varma vattnet. Mamma berättade att storebror skrek i högan sky under sitt första bad men att det berodde på att vattnet förmodligen var för kallt. Mamma och pappa var så rädd att han skulle bränna sig... Men nu är de ju mer vana.

Hur som helst, jag kommer förmodligen att göra några inlägg här på brorsans blogg lite då och då. Men nu vet ni lite mer om mig!
Kram!
/Tova

Kommentarer

  • Maegareta Ferm Far-mor säger:

    Hej Tova.

    Nu vet jag att jag blivit Farmor till en liten flicka Tova var ju ett gulligt namn. Imorgon söndag kommer kommer Farmor och Farfar och hälsa på Dig och storebror Leo.Vi tycker att det ska bli spännande.Vi träffs puss och kram till er båda.

    2011-02-19 | 17:13:35
  • Emma säger:

    Välkommen Tova!

    2011-02-19 | 23:35:06
  • Annica säger:

    Kanske du får en egen blogg så småningom!?

    2011-02-20 | 09:36:27
  • Sara säger:

    Det blir roligt att läsa om dig oxå här Tova!

    2011-02-20 | 10:25:56
  • Mormor! säger:

    En liten hälsning till dig söta lilla Tova! Du som är en liten kopia av din mamma Jessica som vi såg för första gången på Sri Lanka, när hon bara var en vecka gammal. Precis som du är nu! Tänk att vi får uppleva den glädjen och lyckan en gång till! Tack för att du och din storebror Leo finns!

    2011-02-21 | 20:42:37

Kommentera inlägget här: