Leos sida

Välkommen till min värld!

Sri Lanka!

Kategori: Allmänt

Nu har vi kommit tillbaka från vår fantastiska resa till Sri Lanka! Vilket äventyr! Här kommer lite bilder från resan och som ni säkert förstår så finns det många fler men detta blir ett urval.
 
Såklart så badade jag i stort sett 95% av tiden. Av en olyckshändelse så råkade jag trilla i poolen och fick vatten över huvet och efter det så gjorde jag inget annat än att hoppa så att jag med flit skulle hamna under vatten och plaska så mycket som möjligt.
 
 
 
På väg till båten som skulle ta oss på en flodtur i Negombo.
Jag och Tova har kommit bra överens under resan, kanske mycket tack vare att vi bodde på skilda håll. Tova bodde mesta tiden med mormor och morfar.


En av gästerna på mormor och morfars hotell...

Pappa och jag tar en pratstund i solnedgången.
 
Sköldpaddsdagis!
 
Här besöker vi Tandtemplet i Kandy. Ett stort och viktigt heligt centrum för buddister. Här sägs Buddahs tand finnas.

Här matar jag en stor elefant i Pinnawela.


Elefanterna badar.

Och här matar jag och Tova fiskar.
 
Fick även prova att använda cyklop och snorkel!

Järnvägar är intressanta oavsett land...

Men jag fattade även tycke för ett annat sorts fordon. Tuktuk.


Sista kvällen innan vi reste hem så besökte vi en restaurang som jag knappt ville lämna eftersom de hade fiskar och sköldpaddor som jag fick mata.
Men en av de största händelserna, i alla fall för mamma, mormor, morfar och pappa, var att träffa min Sri Lanka-mormor, Podimenike.

Kommentarer

  • Farmor Margareta säger:

    Hej jag har sett en del av vad ni har sett när ni har varit ute på äventyr vi skulle gär5na ha varit med .Men det är roligt att få se vad ni varit med om.Vi får ju höra vad ni berätta för oss.
    Puss och kram Farmor.

    2013-02-10 | 18:56:33

Kommentera inlägget här: